Thursday, February 4, 2010

Kui kaugel on kaugel.


Enamusel kordadest, kui tuleb jutuks MM ja Katar, siis kerkib ikka küsimus: "Aga kus see on?". Ma ei süüdista oma tuttavate viletsat geograafiat, ilmselgelt on keskkooligeograafias paremaid asju kui pisikeste (11,437 sq km) Lähis-Ida riikide asukohad, millele keskenduda. Ometi, on see maailma rikkaim riik (PPP per capita) ikka ühes huvitavas paigas.

Oma vaimusilmas olen ma ikka ette kujutanud, et Afghanistan on kuskil kaugel kaugel ning ever ei satu ma sinna lähedale. Seekord on sinna linnulennult u. 1000 km ning ega see Somaaliagi nii kaugel ei ole. Aga meie sihtpunkt olevat turvaline, so rest asured.

And you know what? Vesipiip maksab meie hotelli "shisha-lounge'is" 77 EEK, väljaspool kuskil 40 EEK. Paki tubaka hinda ma isegi ei tea, kuid arvata võib, et see on maruodav. (Võrdluseks - Eestis on kõige odavamas kohas vesipiip 100 EEK.)

Nüüd on küsimus ainult selles, kui palju ruumi ma oma kohvrisse jätan...

M.

4 comments:

  1. Eesti vesipiibutubaka maaletoojate rõõmuks tuletan meelde, et Katar asus viimati väljaspool Euroopa Liitu, mistõttu on Sul suurepärane võimalus kaasa võtta tervelt 50g tubakat :)

    ReplyDelete
  2. Aga... aga... Egiptus on ka väljaspool ELi ja sealt tuuakse küll........ kas nad on siis kurjategijad? Oeh....., ei, 50 g ei ole päris see, mis mul mõttes oli.

    ReplyDelete
  3. Kurjategijad mitte, väärtegijad aga küll. Eks tuleb riske muidugi kaaluda, sest need tollikoerad vist tubaka lõhna peale haukuma ei hakka :)

    Ja kui korralik inimene olla, siis ilusti deklareerides võib kuni 1kg ka tuua - sel juhul tuleb muidugi riigile aktsiisi maksta, mis sellest aastast alates on vist 500.-/kg kohta. Ja vist käibemaksu ka, aga selles ma pole kindel. See kõik kehtib muidugi vaid üle 18aastaste kohta.

    Üks variant on veel see, et paned Katarist kõikidele oma täisealistele sõpradele 50g pakikesed postiga teele, siis ei pea ka midagi maksma, aga ma pole kindel, kas see postikulu mõttes ka kuluefektiivne on.

    Aga no lõpuks, peamiselt lähete ju sinna ikka väitlema, mitte tubakat importima :)

    ReplyDelete
  4. Probleem lahendatud, mu kohvrisse lihtsalt ei jäänud ruumi =)

    ReplyDelete